fredag 6 februari 2015

Ännu en Nyhet

.. liten paus i jobbandet. Har haft fullt upp hittills denna veckan med visningar, kul att det börjar hända lite efter en lugn vinter. Att få komma ut i dagsljuset har inte heller varit helt fel. Kommer vanligtvis hem från jobbet vid fem-tiden och en halvtimma senare är det mörkt.

Nu kan jag även här på bloggen avslöja att jag är gravid! Detta var en stor och positiv nyhet för oss och jag är nu i vecka 18, det vill säga nästan halvägs in i graviditeten. Tiden har dock inte alltid gått fort, när man är gravid (gäller säkerligen främst första graviditeten) blir man ofta insnöad i att räkna veckor och när man väl räknar ner något känns tiden som en evighet. Jag har mått väldigt bra hittills, hade min period i början när jag mådde illa på morgonen och inte kunde äta precis allt och vad som helst men annars kan jag inte klaga. Helt oförberett från ingenstans har jag också lyckats känna plutten där inne, första "sparken" kom för en vecka sedan (dvs i vecka 17) och det är härligt att veta att det är liv och rörelse där inne. Fortfarande en ganska liten plutt men tydligen tillräckligt stor för att göra avtryck. 

Plutt i vecka 14


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar