söndag 25 januari 2015

Frukost uppdukad

Jag blir verkligen bortskämd varje helg med en stor frukost uppdukad på bordet, lagom tills lilla jag  har lyckats ta mig upp ur helgkoman och har gnuggat ögonen någorlunda pigga. Jag är helt enkelt inte lika bra på att hoppa upp ur sängen på morgonen som min kära fästman är. Så det blir natlurligt att frukosten blir hans syssla. Här sitter vi fortfarande, vid frukostbordet, och njuter av att vi faktiskt kan sitta kvar. Jag själv är uppväxt med "förmiddagskaffe" (läs fika) och det har vi redan hinnit med, R var inte helt övertygad om att fika såhär tidigt men ett sockermonster som han (också) är så slank det ner bara sådär.

Idag ska jag njuta av att inte göra någonting, det regnar ute så det får bli en innedag med bokläsning och kanske en och annan film. Ha en fin söndag! 

Cheescake-impuls igår klockan nio på kvällen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar