torsdag 22 januari 2015

Periodare

Ja, man lär sig så länge man lever. Något jag lärt mig om mig själv i termer av bloggande så är jag en sådan där "periodare". Om man får kalla sig det efter en massa månaders uppehåll. Förvånad av att se att jag faktiskt har kvar en del läsare trots att bloggen i princip har varit stupad i ett halvår. Några löften om hur ofta jag tänker blogga har jag aldrig haft och när bloggandet blir till en press tappar det såklart lite av sin charm. Vi kör helt enkelt igång lite smått igen, på mina egna villkor.

Summan av kardemumman dessa månader är väl att vi är mitt uppe i bröllopsplanering, inbjudningskort är "in the making" och datum spikat. Ja, vi ska gifta oss. Och förlovade är vi också. Det blir ett vårbröllop ala Turkish Style och listan av de turkiska gästerna är lång, fast ändå inte så lång som "lång" betyder i samband med turkiskt bröllop här i Turkiet. Vi blir lagom många helt enkelt. 

Bröllopsklänning hittad, en sak ur bröllopsvärlden.

Hittade inspiration i de många katalogerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar