tisdag 1 juli 2014

Första kvällen

Theodor och Rasim var hemma igår när jag kom hem från jobbet och ganska direkt efter slängde jag och lillebror oss i poolen. Theodor har med sin GoPro-kamera så vi får se om vi lyckas spela in en charmig video eller två denna veckan. Snabbt in i duschen efteråt och en quick fix senare mötte vi upp mamma och Bill på hotellet och gick sedan längs strandpromenaden en bit innan vi satte oss på Sunprime hotel.

På Sunprime var det fullt så vi tryckte in oss bland alla andra och fick sitta inomhus till en början, inomhus och inomhus - på däcket en meter ifrån utomhusgränsen. Vi bad dock om att få byta bord såfort något blev ledigt och det fick vi lagom tills det klassiska ballongbrödet var uppätet. Liveband började spela vilket gjorde halva stämningen men har man lite svårt för att höra vad andra säger till bakgrunden av musik kanske man ska sätta sig lite längre bort från själva bandet. Jag och mamma åt kyckling och här fick man beställa till det som vanligtvis följer med huvudrätten vilket jag inte har varit med om tidigare i Side. Vi beställde till ris och sås, ändock till ett billigt pris, och maten var god - precis lagom som vi säger i Sverige. Vi blev inte långvariga utan åkte hemåt efter en kaffe på Adora Apart. Ikväll kommer alla hem till oss för en liten drink på balkongen, sen får vi se vad som händer! 

Uppmjukade efter hamam och redo för mat.

Theodor beställde kycklingwrap och vatten.

Quick-fixen tog ut sin rätt på mig. Mamma lika fin som alltid.

En selfie i väntan på kycklingen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar