tisdag 15 juli 2014

Orkidévakt

Jag gick hela dagen igår och trodde att det var tisdag, konstigt egentligen för om det är någon dag man brukar hålla koll på är det just måndagen - den första dagen efter helgen.

Igår tog jag emot grannens fyra orkidéer med så ogröna fingrar man bara kan ha. De åker iväg på semester i en månad och självklart ska de få göra det så bekymmerslöst som möjligt. I en månad ska jag alltså med all min kärlek försöka hålla blommorna vid liv och jag kunde riktigt se i hennes ögon att det var en jobbig procedur att sträcka fram kruka efter kruka. Detta kanske bara är bra för en tjej som jag, det blir en verklig anledning till att läsa på lite om blommor och bin och kanske kan vi efter en månads tid gå och köpa egna blommor, som håller sig vid liv en längre period. 

Ett foto på en vacker blombuske som togs i förbifarten i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar