tisdag 29 april 2014

Affirmationer & tankens kraft

Jag har ett par bloggar jag följer relativt slaviskt och vissa dagar läser jag alla bloggar, flera gånger om. Jag älskar positiva och peppande bloggar och läser bland annat en tjej som driver en träning- och hälsoblogg. Tjejen vid namn Hannah är inte minst en inspirerande människa när det handlar om träning och kost men som också är väldigt inspirerande när det kommer till hur en människas tankar påverkar ens sätt att leva.

Det är intressant hur en människas tankar faktiskt styr våra liv. Jag vet att mamma läste en bok för många år sedan om just tankens kraft och hon uppmuntrade oss om att vi skulle läsa denna bok. Jag som verkligen inte är en boklus läste såklart inte boken men idag känner jag mig mer intresserad av just sådant. Denna bloggtjejen skriver hur som helst mycket om just tankens styrka. Hon använder sig mycket av uttrycket "affirmations" som kort och gott handlar att upprepa positiva uttalanden med avsikten att de tillslut får ett inflytande på ens beteende med utgångspunkten att ingenting är omöjligt. Allt vi säger bedriver energi till eller också emot oss och att säga att "jag kan inte.." påverkar därmed energin emot dig själv och tron på den åtgärd vi vill uppenbara försvåras. Allt sker omedvetet till viss del men att börja tänka mer positivt känns ju logiskt sätt bara välgörande. Jag vill bli bättre på att använda mig av de så kallade "affirmationerna". På Internet finner man massa exempel på affirmationer. Affirmera mera!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar