måndag 14 april 2014

Soppa & cola med Sten

Igår efter jobbet mötte jag upp en äldre man vid namn Sten som tillsammans med sin fru för något år sedan bestämde sig för att köpa bostad här nere och som är här i Turkiet iallafall under halva året. Vi fick kontakt genom jobbmailen och bestämde att det hade varit trevligt med en middag ihop så efter jobbet körde jag mot vårt tidigare byggda projekt Agora där de har en jättemysig restaurang som drivs av Metin och hans fru. Sten körde 5:2-dieten men envisades med att jag skulle beställa in mat ändå så jag beställde in en god vegetarisk soppa med bröd och tog en cola till, det kändes lagom läskande för en man som säkert var jättehungrig. Sten beställde in ett glas vitt vin och vi pratade om allt möjligt, en riktig morfar-typ var han. Han berättade om sin tidigare karriär som ingenjör och berättade att hans fru som tidigare jobbade som sjuksköterska fick följa med honom runt om i världen där han jobbade. Han berättade att han hade ett stort intresse för matlagning så han bjöd in mig på middag som jag verkligen hoppas blir av. Alltid trevligt när man träffar trevliga människor och som dessutom är svenskar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar