söndag 20 april 2014

Tvätta hela dagen

Hallå i tvättstugan! Det där med att tvätta verkar vara en evighetssyssla. Jag har aldrig kört så här många maskiner på rak. Hoppas inte grannarna blev väckta imorse. Strax efter sju steg jag upp, ja - en söndag. Det var ju absolut inte planlagt vilket vem som helst kan förstå men jag vaknade till när pojkvännen precis stigit upp för att åka till jobbet och då kom jag att tänka på hur mycket jag faktiskt kunde "spara in" om jag steg upp på en gång och började alla hushållssysslor som vi definitivt inte hinner med under veckodagarna. Jag hann stryka, köra i första maskinen för dagen, äta frukost, dricka två koppar kaffe samtidigt som jag kikade på "Stjärnor hos Babben" och hade på P3 i bakgrunden. Jag som trodde att jag var ganska dålig på att multitaska fick motsatsen bevisat för mig idag. Efter allt detta bestyr fick jag med mig Brownie på en långpromenad. Vi gick strandpromenaden och på bara några dagar har stranden fyllts med solstolar och det var bra med folk tyckte jag. Säsongen är här! Nu lägger jag mig på soffan ett tag. 

Fick i mig lite frukost mellan strykningarna.

Påväg till stranden. Här påväg tillbaka börjar det bli tungt för B, & mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar