torsdag 24 april 2014

Födelsedagsfest

Idag är ingen vanlig dag, idag är det min söta grannflicka Elins födelsedag! Hon fyller hela nio år och vi är bjudna på restaurang ikväll för att fira hennes bemärkelsedag. Elin ringde mig för en stund sedan och påminde oss om inbjudan och ville absolut sitta mellan mig och "Rasim Abi". Användningen av tilltalsnamn och titlar är vanligt här i Turkiet och främst när man tilltalar någon som är äldre än en själv vilket inger respekt. "Abi" i detta fall betyder rätt översatt "bror". Hur som helst blir det skönt att komma ut lite, igen, och samtidigt få hänga med mina kära grannbarn. Jag börjar bli hungrig så jag behöver inte säga hur gott det ska bli att äta senare. Jag skulle kunna dö för mat tror jag.  

Födelsedagsbarnet Elin & lurviga Brownie. Hoppas pälsen snart växer ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar