fredag 25 april 2014

Morotssoppa på iPad

Jag måste sluta multitaska när jag är hemma, det råkade just glida ut lite morotssoppa från skeden över - håll i er - iPaden. Den klarade sig men varför kan jag inte göra en sak i taget? Det skulle både iPaden och jag själv må bättre av. Så varför sitter jag hemma och äter morotssoppa en fredag undrar ni då? Min kollega Katrin går sin sista dag idag på jobbet så jag fick denna dagen ledig eftersom jag kommer få jobba mer från och med nu. Igårkväll åkte vi in till gamla stan och åt mat på Karma och eftersom temperaturen är såpass behaglig nu kunde vi sitta ute. Det började blåsa mot slutet men då kom kyparna ut med filtar som vi kunde lägga över axlarna. Elin fick öppna vår present och hon blev uppriktigt glad över hennes nya bakset i rosa silikon. I detta kit fanns bakformar, en rosa visp samt en slickepott i samma färg. Det finns som sagt en tanke bakom allt så jag hoppas ju såklart att vi blir de första som får smaka ;-) Jordgubbstårta och sång för födelsedagsbarnet fick avsluta kvällen.

Hittills har jag städat lite grann och rätt var det var knackade det på dörren och jag fick besök av söta lilla Ayshe. Jag fick en blöt stor kyss på kinden och glömde bort att hon börjar få vassa tänder så mitt i kyssen hann hon dessutom bita till ordentligt på min kind så nu har jag ett härligt rött märke på kinden. Ha en härlig fredag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar