söndag 13 april 2014

En gedigen uppdatering

Hur börjar man den första meningen efter en veckas uppehåll från bloggvärlden? Mamma åkte hem i torsdags och det är alltid en jobbig känsla och hejdå-biten är hemsk. Denna dagen hade jag fullt upp på jobbet så jag hann inte riktigt förstå att hon hade åkt hem. Madeleine trodde jag skulle åka hem dagen efter men när jag väl kom hem från jobbet samma dag hade hon precis kollat igenom sin biljett och insåg att det inte var förrän dagen efter hon skulle åka hem och det var vi såklart glada för. Förklaringen till denna miss var att hon är så resvan så att kunna biljetten utan och innan är inte lika viktigt längre.

Under denna vistelse har Madeleine och mamma varit nere på stranden de flesta dagarna trots att det har varit relativt tomt på playan. De gjorde sig bekant med en turk vid namn Leffe (turkar och deras namn) som tog hand om dem och som serverade både granatäpplejuice och meckade med parasollskydd vid blåsigare dagar. Brownie har hunnit få en inflammerad svans och går nu runt med tratt. En tratt i kombination med dålig syn, hörsel och lukt har orsakat många roliga moments som både har skapat skrattanfall men även en känsla av sympati såklart. Jag har hunnit ta över min kollegas alla ansvarsområden då hon inte längre jobbar med oss och har hunnit sälja min första lägenhet. Jag har hunnit inse att mobil och dator är sköna att lämna åt sidan när man kommer hem från jobbet vilket i kombination med familjens närvaro har inneburit mindre bloggande och mindre koll på vad som händer i omvärlden. Framtiden ser inte mindre hektisk utan men jag gillar det och jag står inför en utvecklande framtid vilket är roligt! Jag är hur som helst tacksam för min fina mamma och syster som jag älskar att ha runt omkring mig och som alltid är positiva och glada. Vi har skrattat, pratat och bara varit varandra nära. Nu hoppas jag på att det inte dröjer så länge tills nästa gång. Mer uppdatering kommer senare! 

Jag och mamma vid Apollotemplet i Side.

M som visst skulle få uppleva två solnedgångar till efter att denna bild togs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar