fredag 18 april 2014

Matbuss & vikingar

Godmorgon fredag! Jag hade bestämt mig för att komma ut och springa imorse men som vanligt när klockan ringer känner jag mig alldeles för trött för att stiga upp och snoozar fram tills det absolut inte finns någon tid kvar till något annat än snabbfix och snabbfrukost. Så typiskt mig och jag hatar det. Igår efter jobbet var vi på tok för trötta för att ställa oss och laga mat så vi bestämde oss för att ta en lättare middag ute. Min pokvän hade hört talas om ett litet ställe intill vägen mot Antalya där de tydligen skulle göra goda köttbullar. Vi hittade rätt och hamnade på ett väldigt simpelt men charmigt ställe där köttbullar och korv kunde köpas från en öppen buss utrustad med kökstillbehör. Jag som knappt hade hunnit äta något under dagen fick i mig en tallrik med köttbullar och lite annat gott följt av en ytterligare beställning med korv. När vi kom hem såg vi ett avsnitt av vår nyfunna serie "Vikings" som återspeglar Nordens förhistoria. Jag är sämst på historia så detta blir en blanding av nöje och historielärande. Hittills har vi fått se vikingarna plundra klostret på Englands östkust och jag tycker serien är bra hittills. Det blir nog fler avsnitt ikväll misstänker jag! Trevlig helg och Glad Påsk! ♥ 



Första portionen slank ner på bara någon minut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar