onsdag 21 maj 2014

Äggknäcke & turkiska

Idag är det varmt och i skrivande stund har vi en temperatur på 21 grader. Igårkväll hängde jag en stund inne hos granndamen och hennes assistent från Georgien och egentligen är jag väldigt blyg när det kommer till att prata turkiska men här blev jag tvungen och det var ingen som dömde för fel uttal eller uteblivande ord. Jag har varit ganska lat med språket men jag borde verkligen sätta igång och lära mig ordentligt trots att man faktiskt lär sig mycket av att inte göra någonting alls eftersom jag lever i den turkiska jargongen. Brownie var också med eftersom vi precis var påväg ut på promenad (det blev med andra ord ingen promenad nere vid stranden). Idag var han på hugget som ni kan se på bilderna nedan och kunde inte vänta tills mitt äggknäcke var slut. Ha en fin dag alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar