fredag 30 maj 2014

Möbler & emotionell vinst

Oj, igår var en intensiv dag. Det började med att jag fick hoppa in och hjälpa två olika tjeckiska kunder med deras familjer att handla möbler till deras nyköpta bostäder här i Side. Vi samarbetar inte så konstigt nog med en möbelaffär här i närheten dit någon av After Sales tar kunderna på en liten shoppingtur. Denna möbelaffär är ett moderbolag till vårt företag och ägs av pappan till en av våra delägare. Intresseklubben antecknar. Hur som helst, efter tidsändringar var jag och en av killarna på After Sales påväg till deras hotell en bit bort och det hade redan strulat med transportmedel så vi låg en bit efter tidsschemat (som svensk gör det lika ont i hjärtat varje gång vi är sena). Vi behövde det största av transportmedel eftersom de båda ägarna var här med hela familjen och jag hade förstått att det var viktiga kunder så vi hade redan 0-1 emot oss. Jag visste att det säkerligen skulle bli en lång dag med tanke på att det dels var en villa samt en relativt stor etagevåning som skulle inredas från topp till tå.

In på hotellet kom vi lite svettiga och en aningen sena och där satt hela gänget, fräscha och snygga och vi skakade våra svettiga händer med hela bunten. Det visar sig iallafall att den ena mannen, Mr Lokvenc, är en känd föredetta fotbollsspelare och han var typ dubbelt så lång som jag. 0-2. Väl framme i möbelaffären, när vi gått igenom planlösning och har hört oss för lite hur de tänker, blev det automatiskt att jag tog hand om den familjen medan Dennis fokuserade på den andra gruppen samtidigt som han försökte sätta sig in i energiteknikens värld för att charma Mr Simek (1-2). Vi väljer iallafall soffa, stolar, rätt färg och textur och kommer till sängavdelningen. Vanligtvis brukar man för denna typ av lägenhet köra på en 1,80-säng och de övriga två sovrummen 1,60-sängar. Jag föreslår detsamma även för deras lägenhet och under tiden jag väntar på deras kommentar inser jag ju att Mr Lokvenc är alldeles för lång för varken en 1,80- eller en 1,60-säng (1-3). Ja, jag kände mig dum eftersom han redan innan hade sagt hur lång han var men vi skrattade lite åt det och han fick en specialbeställd säng på 2,20 och var hur nöjd som helst. Efteråt körde vi förbi östra stranden och en av dem ville bjuda på något att dricka (2-3) och det fick avsluta den intensiva men bra dagen.Vi hade faktiskt väldigt kul under dagens gång trots att det var lite stelt i början och jag kunde ju självklart inte låta bli att googla hans namn sen när jag kom hem och visst fann jag honom. Nu hoppas jag bara att jag kan få lyckas lira lite fotboll med honom under sommaren. Några minuter iallafall. Jag hoppas det finns möjlighet att kvittera gårdagens resultat helt enkelt men rent emotionellt tror jag faktiskt att vi tog hem vinsten tvåsiffrigt. Trevlig kväll på er!

Lokvenc frågade vilken nyans jag tyckte var bäst, jag svarade den ljusa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar