fredag 2 maj 2014

Tradition med vitsippor

Trots att det inte är samma sak att fylla år längre som det var när man var yngre är det fortfarande en speciell dag och man blir uppvaktad lite extra. Första maj är ju en röd dag i Sverige och alla är lediga. I Turkiet är denna dag också speciell, liksom för resten av värlen - arbetsrörelsens internationella högtidsdag. Vi jobbade som vanligt vilket innebar att det var första gången på väldigt länge som jag inte var ledig. När jag kom hem igår var det liv och rörelse i trädgården och grannbarnen lekte dunken. Vi knöt på oss sportskor och hängde på och var nog åtta stycken sammanlagt som sprang runt mellan buskar och fasader för att inte bli sedda av "letaren". När klockan började närma sig halv åtta gjorde vi en snabb uppfräschning och åkte bort mot en restaurang för att äta middag. Väl hemma igen bjöds det på tårta och vi började titta på filmen "The amazing Spiderman" men fick pausa efter halva filmen för att vi var så trötta. Det är fullt ös från morgon till kväll helt enkelt.

Jag fick en bild av mamma igår som väckte lite minnen. Som tradition på min födelsedag gick vi alltid och plockade vitsippor så denna bilden påminde mig om hur majoriteten av mina födelsedagar brukade firas. Nu är jag 24 år och jag ser fram emot ett bra år! Tack till alla nära och kära som uppvaktade mig på min födelsedag! 

Den traditionella flaggstången med en bukett vitsippor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar