måndag 2 juni 2014

50-årsfest

Är det inte typiskt att när man väl har planerat något, och särskilt något som inte händer så ofta, så kommer det något i vägen som gör att man får ställa in hela planen? Jag skulle ju som sagt till stranden igår men precis när jag hade tänkt att bege mig började det mullra på himlen och jag minns att det på väderleksprognosen för några dagar sedan hade stått att det eventuellt skulle bli åska så jag hoppade strandhänget och chillade (säger man fortfarande så?) hemma istället. Städade gjorde jag ju delar av förra helgen så det har jag inte alls pysslat med i helgen. När klockan närmade sig sju gjorde jag mig klar för 50-årsfest för Hasan som fyllde år. På hotellet åt vi god mat och det serverades både vin och champagne. Till tårtan åt vi även jordgubbar doppade i choklad som barnen hade gjort och de hade även gjort något av det bästa jag någonsin har ätit i desserväg; krossade oreokex blandat med färskost doppade i choklad. Måste göra detta själv!

Jag och barnflickan Therese smakade nog på allt, flera gånger om.



.. och slogs om läckerbitarna i mitten. Så himla goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar