torsdag 5 juni 2014

Tupplur - ja tack

Godmorgon! När klockan ringde imorse var jag vid halvt medvetande. Jag har alltid varit i behov av mycket sömn och får jag bestämma själv går jag nog och lägger mig vid tio varje kväll. De gångerna brukar jag alltid vakna upp en stund innan alarmet drar igång på morgonen och ljudet från mobilen kommer därmed ganska väntat. Nu blir det ju lite senare nätter och ibland blir klockan ett innan vi somnar. Nästan hela veckan har vi somnat sent och varje gång mobilen har ringt på morgonen tar det dubbelt så lång tid för mig att förstå att det faktiskt är alarmet som är igång och att det är dags att stiga upp. Jag känner mig bra trött och jag tror att jag behöver en och annan tupplur nu i helgen för att ta igen mig. Vissa människor behöver helt enkelt mer sömn än andra. Jag är en av dem, no doubt about it! Jag trodde aldrig jag skulle ta till kaffe vid sådana stunder men nu får det bannimig bli en till kopp här så att jag vaknar till.

En gång i tiden när vi hade färska blommor på nattduksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar