tisdag 3 juni 2014

Vardagslyx mitt i veckan

Här spelar det ingen roll om det är vardag eller helg, det finns inga normer vad gäller vilka dagar en utgång eller restaurangbesök passar bäst och det tycker jag verkligen om här. Jag älskar att vara hemma men jag älskar också vardagslyxen att få gå ut och äta och ta ett glas vin mitt i veckan. Igår träffade vi vår gemensamma vän Erdal och hans flickvän och även hans bror med hans nyblivna fru. Vi var och åt i Manavgat på Mangalevi där vi har varit ett flertal gånger tidigare och det bästa måste jag nog säga är efterrätten man får efteråt "on the house". Efterrätten är en typisk turkisk efterrätt som brukar serveras vid speciella tillfällen, ofta vid födelse och dödsfall eller andra heliga dagar. Denna efterrätt kan göras på olika sätt men i grund och botten är det mannagryn som får kokas i sockerlag tillsammans med pinjenötter och kanel. Jag var dålig med kameran igår men hittade ett par till bilder från söndagens femtioårsfest. Man tager vad man haver.

Elin & Rasim i väntan på de andra gästerna.

Lite söndagströtta men taggade.

Jag & barnflickan Therese.

Vi utbringar en stor skål för Hasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar