söndag 22 juni 2014

Lugn midsommarafton

Då var det söndag och midsommarhelgen är ett minne blott. Nu får gärna resten av sommaren gå långsamt. Midsommarhelgen har varit lugn och det har jag verkligen njutit av.

I fredags, på midsommarafton, jobbade jag först och främst, bytte sedan min piké mot en sommarklänning, fäste en blomma i all sin hast i håret och tillbringade ett par timmar på hotellet framför fotbollen. Ja, min pojkvän har hunnit spela ett par gånger sedan den sista kupongen så vi var ju tvugna att kika på midsommaraftons matcher. Under tiden fick jag provsmaka cocktails gjorda av både Erdal, Rasim och Malik och det var ren lycka från mitt håll. Jag har väldigt svårt för att dricka drinkar som har en påtaglig eftersmak av alkohol vilket en bra cocktail egentligen inte ska smaka. Det finns inget värre än en cocktail som smakar för mycket alkohol men en god cocktail finns det inte mycket som slår och jag var nöjd med alla tre även fast jag inte drack upp alla, tack och lov. Efter tillräckligt med fotboll åkte jag och Rasim in till Side och satte oss vid hamnen för en ytterligare drink. Den var inte alls lika god så jag drack kanske upp halva innan vi begav oss hemåt. Det var med andra ord tillräckligt för att jag kände att en lång sovmorgon var behövlig. En traditionell krans blev det som sagt inte i år men jag tyckte att blomman i håret räckte för att hamna i någorlunda midsommarmood. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar