onsdag 18 juni 2014

Väder i Side

Jag har faktiskt inte kikat på väderprognosen på ett tag, det känns inte lika aktuellt sedan jag flyttade hit av den enkla förklaringen att det oftast är soligt och fint. På kontoret går luftkonditioneringsenheterna för fullt och det pumpas ut kyla från tidigt på morgonen tills kontorets skjutdörrar stängs för dagen. Helst lämnar vi inte kontoret alls just nu men om man måste göra det så är det som att gå in i en vägg.

Igår var jag "tvungen" att lämna kontoret för att möta upp en tysk dam så jag satte mig i bilen med full fläkt och styrde mot hotellet hon bodde på. När hon stiger in i bilen frågar hon mig snällt om jag kan stänga av ventilationen och hon förklarar att hon har varit sjuk i nästan tre år. Hon säger dock att jag kan ha en fläkt igång på min sida men jag känner mig såklart dum och känner inte för att vara orsak till en ytterligare sjukdomstid på tre år så jag stänger alla fläktar och känner efter tio sekunder att mina gula långbyxor inte var dagens eller veckans bästa klädval. När jag kom tillbaka till kontoret var jag tvungen att vända mig om flera gånger för att försäkra mig om att baksidan av hela mig inte var helt genomblöt. Vi har just nu en temperatur på 34 grader så alla som har tänkt att resa hit i sommar behöver inte oroa sig för kyla och instabilt väder. Sommaren är väl för ljuvlig!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar