måndag 9 juni 2014

I turned local

Manavgat är som sagt den närmsta lokala staden och med minibuss tar det cirka tio minuter att ta sig in. Jag måste erkänna att jag inte gillade Manavgat tidigare men nu när jag har blivit en liten mer "local" har jag gjort mig mer bekant med staden och jag känner att jag börjar gilla den mer och mer. Själva huvudgatan är fylld med typiska turkiska butiker och de ligger tätt intill varandra och är ofta väldigt små. Själva huvudgatans mitt korsar den gröna floden och om man promenerar längs med floden, på promenadstråket, kommer man efter en stund till ett område med några relativt nyöppnade caféer. Ett av dem är Roberts Coffee och det är såklart min favorit. Nu vid senaste besöket blev det kycklingquesadilla och en icetea för min del men annars brukar jag oftast beställa in kaffe och, kanske inte så otippat, en kaka.

Tre dagar i veckan har de livemusik på kvällen och de två gångerna jag har varit där har det varit väldigt mycket folk och väldigt mysigt. Den dagen man börjar tycka om livemusik är ett ålderstecken tror jag. Det ska vara lugnt och behagligt!

Promenadstråket in till Roberts Coffee. Floden ligger till vänster.

En glimt av Roberts Coffee.
De senaste sköna dejterna, Louise & Adem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar