söndag 30 mars 2014

En extra timma

Eftersom det är val runt om i Turkiet just nu bestämde regeringen att vi, till skillnad från resten av världen, skulle ställa om klockan en dag senare. Så nu när klockan egentligen ska vara 13:00 ligger vi fortfarande kvar i vintertid och klockan är med andra ord bara 12:00 här. Detta visste jag om sen tidigare men glömde det för en stund och insåg detta en timme efter uppstigning. När man är ledig en dag bara vill man såklart få ut det mesta av dagen så trött som jag var steg jag upp klockan halv nio då Rasim precis åkte iväg för att rösta. Jag fick ett städarryck och körde igenom lägenheten med dammsugaren, slängde in en tvätt och gick runt och pillade lite. Känslan av att sedan få reda på att klockan inte var så mycket var en härlig känsla, vi var ju redan uppe och då är man ganska tacksam att man steg upp. Nu får vi ju en extra lång dag och har redan hunnit med både det ena och det andra, en timme låter kanske inte så mycket men det gör faktiskt stor skillnad. Nu sitter jag med en kopp kaffe och njuter av förmiddagen. Senare ska jag iväg och fika med en norsk tjej och hennes dotter. Ha en fin dag! 


































Tjuvsmakar på påskgodiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar