tisdag 4 mars 2014

Turkiet - Hur hamnade jag här?

Som bosatt nere i Turkiet, i den charmiga gamla fiskebyn Side, har jag bestämt mig för att starta en blogg. Dels för att få utlopp för min skrivarlust men också som ett sätt att kommunicera med både familj och vänner hemma i Sverige. Jag ser det också som ett sätt att knyta kontakter och nätverka med människor som antingen befinner sig i samma situation eller som helt enkelt bara är nyfikna på hur det är att leva här nere i vårt fantastiska Turkiet. En nystartad blogg är såklart värd en historia bakom bloggaren själv så låt mig gå tillbaka till hur jag egentligen hamnade här:

Mitt namn är Sofie och jag är född i Småland, i en liten ort som heter "Smålandsstenar". Många brukar faktiskt kunna relatera till detta lilla samhälle då länsväg 153 bland annat löper igenom denna ort. Denna väg sträcker sig mellan Värnamo och Varberg och nio av tio personer brukar ofta vara påväg till en annan charmig plats, nämligen Ullared. Nog om hemort och vårt allas shoppingparadis. År 2005 var året då jag tillsammans med min familj satte min första fot på turkisk mark där vi för första gången skulle spendera en veckas chartersemester. Vi hamnade på det omtyckta lilla hotellet "Adora Apart" som då var ett av Vings hotellutbud och som jag senare förstod var ett hotell dit många återvänder till. Det blev snart ett faktum för även vår familj och det tog inte lång tid från det att vi kom hem till Sverige igen, tills det att vi bokade en resa till året därpå. På det spåret fortsatte det. På detta familjära lilla hotell lärde vi såklart att känna personalen och de tror jag var en av anledningarna till varför vi hela tiden ville komma tillbaka, till samma hotell. För att göra en lång historia kort kan man säga att det var på den vägen jag och min pojkvän träffades och idag bor vi tillsammans i en mysig etagevåning centralt i Side. Under mina levnadsår hittills har jag också hunnit med en tre-årig universitetsutbildning och fick min examen förra året inom marknadsföring. I januari började jag jobba på ett fastighetsbyggnadsföretag här i Side som bygger högkvalitativa bostäder i detta område. Min titel är säljare men tjänsten omfattar såklart en hel del marknadsföring också så ingen är mer glad än jag att dels få pyssla med det jag har utbildat mig till men även att få jobba med något jag verkligen tycker om och som inte alls är svårt att upplyfta. Eftersom mitt arbete är en stor del av min vardag kommer min blogg även innefatta jobbrelaterade uppdatering. So, here we go och välkomna får jag väl säga! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar