lördag 8 mars 2014

Lördagstankar & Pamukkale

När man är ledig har man logiskt sätt tid att göra sånt man inte riktigt hinner eller prioriterar på veckodagarna. Typ som att strosa runt i mjukiskläder hela dagen, äta en lång frukost framför nyhetsmorgon, gå ut på en långpromenad, fila naglarna etc. Något annat man också hinner med lite mer är att bara sitta och låta tankarna ta dig dit dem vill. Under min andra kopp kaffe blev jag påmind om hur fort tiden faktiskt går. Vi är redan inne i mars och snart ligger april och sommaren framför fötterna. Mamma och min syster Madeleine blir först med att besöka oss här hemma i Turkiet och ingen annan är gladare än jag. Jag kommer jobba som vanligt men har hela helgen ledig så jag har nu suttit och funderat lite på vad vi kan hitta på. Det tog mig till ett av Turkiets mest besökta turistmål; Pamukkale. Pamukkale är ett berg av vita kalkavlagringar som har skapats av utflöden från underjordiska källor. Vattnet rinner ner för bergssluttringarna och det ser lite ut som att vattnet har frusit till is. Denna turistattraktion ligger ungefär tre timmar från Side och denna plats besökte jag först i oktober förra året. Det finns många platser i Turkiet jag skulle vilja besöka men man inser att tiden sätter lite gränser så detta ställe hade varit ett alternativ. Jag gick igenom min kamera och hittade ett par bilder från detta besök.  




















Påväg till berget. Ja, toppen är relativt genomskinlig.




















Lyckades ta en folk-fri bild.




















Det ser kanske lite halt ut men underlaget var strävt som sandpapper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar