tisdag 11 mars 2014

Fler timmar tack

Ett dygn har alldeles för lite timmar. Jag ogillar verkligen stress och jag ogillar än mer att ädsla min lediga tid på sådant som inte tillför något alls. Typ som att städa, stryka och tvätta. Och laga mat. När jag blir stor och rik önskar jag mig en städerska som kan göra grovjobben där hemma. Det känns ju så onödigt och tråkigt att lägga all sin lediga tid på detta när man kan göra en massa annat. Det är verkligen tidsödslande aktiviteter så en rar kvinna får gärna besöka oss ett par gånger om veckan och sköta allt sånt. Gärna putsa våra skitiga fönster också när hon ändå är igång. Har dragit ut på fönsterputsandet men nu är det verkligen dags. Det kan vara härligt för mamma och Madeleine att kunna njuta av fönsternas utsikt också.

Idag hade jag tänkt träna, parallellt med detta ska jag åka och titta på en soffa och kaffemaskin plus att jag lär vara superhungrig när jag kommer hem och kommer vilja äta på direkten och mat lagas tyvärr inte av sig själv har jag hört. Så - kära pojkvän, om läser detta vore det supersnällt om du kunde förbereda en lasagne eller något tills jag kommer hem. Tack. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar