torsdag 13 mars 2014

Ihopparning

Turkar är så himla roliga ibland alltså. Är man singel och ensam är släkt och vänner mer än glada att hjälpa till att para ihop både den ena och den andra, från höger till vänster, gärna kors och tvärs. Varför bo ensam när man kan hitta sin själsfrände med lite hjälp på vägen? Gulligt tycker jag. Men roligt ibland. Vid lunchen pratade vi om syskon och vår allas rara kokerska frågade hur många syskon jag hade och vi kom snart in på att både mamma och syster kommer ner hit snart. Vi kom snabbt efter det in på att hon har en son på 19 år och jag är hemskt ledsen men jag har i princip lovat bort dig Madeleine, det var inte meningen men jag kände mig så pressad och stressad. Jag visade till och med kort på dig. Välkommen in i den turkiska kulturen, Sofie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar