söndag 9 mars 2014

Kreativa tankar

Tidigare i mina dar ogillade jag verkligen söndagar. De kändes tråkiga och även fast söndagarna ofta fylldes av aktiviteter av olika slag kom alltid söndags-olustkänslan framsmygandes som påminde om att det snart var skoldags igen. Nu är söndagar för mig heliga, jag älskar att vakna upp och att inte ha något alls inplanerat för dagen.

Även fast tanken är så från början slutar det alltid med att vi har fullt upp ändå. Ofta får jag mina kreativa idéer efter frukosten när vi sitter i soffan och dricker kaffe och idag fick jag en idé om att göra om en hylla som vi har ovanför TVn. Hyllan har två mellanväggar och är front-fri, dvs inga "dörrar". Så, min kreativa tanke var att sätta dit dörrar och sedan använda denna hylla som en vägghängd skänk i vardagsrummet. Jag är en otålig människa som vill att allt ska hända med en gång, gärna på direkten. Jag uppdaterar! 

Något sådant tänker jag mig, fast lite kortare och inte så hög.


Söndagar är som gjorda för läsning. Särskild njutning med nyplockade blommor ;) 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar