fredag 14 mars 2014

Friday & nya solglasögon

Happy Friday och shoppingförbud på mig! Igår följde jag med min pojkvän till Manavgat och tittade ut glasögon. Han har länge sett dåligt och har haft samma glasögon i flera år, ett par charmiga glasögon han fick på köpet sist han gjorde en undersökning. I och med att han har känt att han har fått sämre syn kände han att det var dags att göra en ny synkoll. Det visade på en liten försämring samt att han hade något som jag aldrig har hört talas om förut, solallergi i ögonen. Det händer bara här. Han har varit emot linser tidigare då han bokstavligt talat hatar pill i ögonen och när jag sedan ser att han kommer hem med FYRA olika ögondroppar och helt ovant ska trycka ut vätskan och dessutom pricka rätt kunde jag inte hålla mig. Ni ser bilden framför er, läskigt stort monsteröga. Som plåster på såren köpte han ett par nya glasögon och jag som bara skulle dit på smakråd hittade ett par Raybans eftersom jag blev SÅ rädd för att själva åka på denna solallergi. Måste kolla upp om detta är möjligt. Hur som helst, nu får jag hålla mig undan all shopping på ett tag. 

En glad affär som lyckades sälja både det ena och det andra.

Från sängen imorse, idag var det tungt att gå upp. Fredagströttheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar