torsdag 6 mars 2014

Förvaring & popcornmaskin

Något man absolut inte kan få för mycket av är förvaring. Vi har relativt lite förvaring i vårt kök och varenda litet hörn är fyllt med både torrvaror och porsling. Det hade varit perfekt att ha ett skafferi, så som man hade det förr i tiden. Anledningen till att jag kom att tänka på detta med förvaring är för att min pojkvän igår kom hem med en popcornmaskin (nej, vi brukar inte äta popcorn) och jag vet verkligen inte vart vi ska placera den. På vår köksbänk står redan en brödrost, en smoothie-blender, en kaffebryggare och en vattenkokare. Mikron får vi inte glömma heller. Vi köpte för någon vecka sedan en stor korg från IKEA som vi har ställt ovanför vår kyl men den börjar redan bli full. You name it. Jag har hur som helst fått en dille på snygga burkar. För ett tag sedan satte vi upp några hyllplan längs ena väggen i köket och man kan nästan säga att hela skafferiet har flyttat ut i rummet. På hyllplanen pryder alla dessa fina burkar i diverse storlekar och former och jag är på ständigt jakt efter fler burkar till burkfamiljen. Vissa kanske tycker det är onödigt men inte jag. Mer förvaringsutrymme tilll folket! 







































Ett sådant skafferi hade varit perfekt. Bara mjölk och kanelbullar som fattas.


































Några burkar i min lilla burkfamilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar